Liiges.ee-logo  
est rus
Reumatoidartriidi (RA) mõiste Diagnoosimine Ravi RA ennetamine Elu RAga Testi end Lugemiseks

Harjutused kätele

Alustades võiks iga harjutust korrata 3 korda ning läbida kogu harjutuste kompleks 2 korda päeva jooksul. Aja jooksul tuleks korduste arvu suurendada 10 korrani ning siis võib piirduda 2...3 treeninguga nädalas.

1. Enne sõrmede ja labakätega harjutusi tee õlaringe ja õlatõsteid või teisi õlgadele mõeldud harjutusi.

2. Tõsta käed küljelt pisut ülespoole ning keera peopesad üles. Hoia küünarnukid sirged! Hoia seda asendit 10...15 sekundit. Lõdvestuseks lase käed vabalt rippesse.



3. Kõverda käed küünarnukist 90°. Pööra käsivarsi, peopesad ülespoole nii palju kui võimalik, hoia 5 sek ja pööra pihud allapoole nii kaugele kui võimalik, hoia 5 sek. Jälgi, et küünarnukid oleksid kogu aeg vastu keha ning käsivarred paralleelsed.



4. Käsivars toetub lauale, peopesa allapoole. Tõsta randmest labakätt (painutades sõrmed samaaegselt rusikasse), hoia 5 sek, pinguta. Lase käsi lauale (sõrmed sirutuvad).

5. Aseta käsivars lauale, peopesa allapoole. Hoia käsi rusikas. Liiguta rusikat randmest eemale, hoia 5 sek, pinguta. Too käsi tagasi algasendisse.

6. Aseta käsivars küljega vastu lauda. Painuta sõrmed ainult kahest kõige otsmisest liigesest, hoides sõrmenukid sirgelt. Hoia seda asendit 3 sek. Nüüd painuta käsi rusikasse nii, et sõrmede kõik 3 liigest oleks maksimaalselt painutatud. Hoia 3 sek. Ava käsi vastupidises järjekorras, sirutades esmalt sõrmenukid, kuid jättes painutusse kaks otsmist liigest. Hoia seda asendit 3 sek. Nüüd siruta käsi täielikult.

7. Aseta käsi endast kaugele ette peopesaga vastu lauda. Suru sõrmed sirgeks ja tõmba kätt mööda lauda enda suunas.

8. Aseta käsivars pihuga vastu lauda. Tõsta sirgeid sõrmi ükshaaval üles. Hoia iga sõrme 5 sek.

9. Aseta käsivars peopesaga vastu lauda, sõrmed koos. Vii pöial eemale ja too ükshaaval teised sõrmed pöidla suunas. Tee seda harjutust piisavalt aeglaselt. Kui kõik sõrmed on viidud pöidla poole, hoia seda asendit 3 sek. Nüüd tõsta käsi laualt, lõdvesta. NB! Ära vii sõrmi tagasi väikse sõrme poole.



10. Hoia teise käega pöidla alumist liigest sirgena ja painuta pöialt otsmisest liigesest. Hoia 3...5 sek. Lõdvestu.



11. Painuta pöial väikese sõrme alumise triibuni. Hoia 3...5 sek. Siruta pöial täielikult.



12. Painuta pöidla ots ükshaaval vastu igat sõrme otsa, et moodustuks ilus ümmargune ring. Jälgi, et kõik liigesed oleksid painutatud. Siruta kõik sõrmed, enne kui alustad järgmise sõrmega.

.
Viimati muudetud: 28.03.2014 SisukaartRoche